Wysokość [mm] | 48 |
Ciężar [kg] | 7,39 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 25 |
Minimalna grubość [mm] | 23 |
średnica zewnętrzna [mm] | 278 |
Ilość otworów | 5 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,5 |
Moment dokręcenia [Nm] | 100 |
Powierzchnia | pokryty |
Jednostka ilości | Sztuka |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
Długość opakowania [cm] | 28,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 28,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 12,1 |
nr EAN | 4044197560004 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1222C FERODO
FORD | 1223663 | |
FORD | 1223665 | |
FORD | 1253729 | |
FORD | 1253730 | |
FORD | 1320352 | |
FORD | 1373369 | |
FORD | 1469082 | |
FORD | 1501058 | |
FORD | 1501069 | |
FORD | 1575734 | |
FORD | 1734696 | |
FORD | 274509 | |
FORD | 3M512C375A1D | |
FORD | 3M512C375AA | |
FORD | 3M512C375AB | |
FORD | 3M512C375AC | |
FORD | 3M512C375AD | |
FORD | 3M512C375DA | |
FORD | 3M512C375DB | |
FORD | 3M51C375AB | |
FORD | 3M51C375DB | |
FORD | 7M511125FA | |
FORD | AV611125BA | |
FORD | AV611125BB | |
VOLVO | 1575734 | |
VOLVO | 274509 | |
VOLVO | 312242718 | |
VOLVO | 31262718 | |
VOLVO | 31362411 | |
VOLVO | 3M512C375AD | |
VOLVO | AV611125BA |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1222C FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.