Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 133878 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 133878 HÜCO

133878 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO
132.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

133878

producent:

HÜCO

Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079338783

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 133878 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: LEXUS GS, GX, IS I, IS SPORTCROSS, LS, LX, SC; TOYOTA CELSIOR, COROLLA, CRESTA V, LAND CRUISER 100, LAND CRUISER 200, MARK II VIII, VEROSSA 1.3-4.7 10.96-
numery OEM:
TOYOTA      9008019027
TOYOTA      9091902230
TOYOTA      9091902249
TOYOTA      9091902259
LEXUS      9008019027
LEXUS      9091902230
LEXUS      9091902249
LEXUS      9091902259

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 133878 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.