Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » DF-K13 japanparts

Tarcza sprzęgła DF-K13 JAPANPARTS

DF-K13 Tarcza sprzęgła JAPANPARTS
japanparts DF-K13
 

    Ocena:
numer części:

DF-K13

producent:

JAPANPARTS

Średnica [mm] 215
Średnica wewnętrzna [mm] 145
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 24
nr EAN 8033001326246

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła DF-K13 JAPANPARTS

TARCZA SPRZ JAPANPARTS DF-K13
numery OEM:
HYUNDAI      41100-22716
HYUNDAI      41100-23031
HYUNDAI      41100-23035
HYUNDAI      41100-23810
HYUNDAI      41100-26010
HYUNDAI      41100-32300
HYUNDAI      4110023130
HYUNDAI      4110023135
KIA      41100-23040
KIA      41100-23138
KIA      41100-2Z000
KIA      4110023031
KIA      4110023130
KIA      4110023135
KIA      4110023136

Zastosowanie Tarcza sprzęgła DF-K13 JAPANPARTS w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.