
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr paliwa B3X004PR JC PREMIUM
| ALFA ROMEO | 605855330 | |
| ALFA ROMEO | 60811822 | |
| ALFA ROMEO | 60811904 | |
| ALFA ROMEO | 60812738 | |
| ALFA ROMEO | 71736100 | |
| BMW | 133322243018 | |
| CITROËN | 156779 | |
| FIAT | 4435144 | |
| FIAT | 46403932 | |
| FIAT | 46403933 | |
| FIAT | 46441236 | |
| FIAT | 46523087 | |
| FIAT | 60811904 | |
| FIAT | 7612972 | |
| FIAT | 7787063 | |
| FORD | 1137444 | |
| JAGUAR | 1X439155A | |
| JAGUAR | 1X439155AA | |
| JAGUAR | C2S20906 | |
| JAGUAR | C2S2768 | |
| LANCIA | 46474249 | |
| OPEL | 25164444 | |
| OPEL | 808568 | |
| OPEL | 818506 | |
| OPEL | 818508 | |
| OPEL | 818509 | |
| OPEL | 818510 | |
| OPEL | 818514 | |
| OPEL | 818568 | |
| VAUXHALL | 25121785 | |
| VAUXHALL | 25164435 | |
| VAUXHALL | 818510 | |
| VAUXHALL | 818513 | |
| VAUXHALL | 818514 | |
| VAUXHALL | 818541 | |
| VAUXHALL | 818568 | |
| VAUXHALL | 90169150 | |
| VAUXHALL | 90353562 | |
| VOLKSWAGEN | 6X0201511 | |
| VOLKSWAGEN | 6X0201511B | |
| VOLKSWAGEN | 6XO201511 | |
| VOLKSWAGEN | 6XO201511B | |
| VOLKSWAGEN | 6XO201818 | |
| CHEVROLET | 25121074 | |
| CHEVROLET | 93281612 | |
| AC | ADG02314 | |
| AC | FS110 | |
| AC | GF618 | |
| AC | GF634 | |
| AC | GF818 |
Zastosowanie Filtr paliwa B3X004PR JC PREMIUM w samochodach:
Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.
Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.
Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.
Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.
Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.
Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).