Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 20C0307-JPN jpn

termostat kia 20C0307-JPN JPN

20C0307-JPN termostat kia JPN
32.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

20C0307-JPN

producent:

JPN

K2500 /D4BH/ 01.10->04.09/PREGIO II 2.5TCI 04.04->/GALLOPER 2.5D /D4BH/ 00.06->/TERRACAN 2.5TCI /D4BH/ 01.01->03.12/ H100 TRUCK 2.5TD /D4BF/ 00.06->/H100 BUS 2.5D /D4BB/ 00.03->/H1 2.5TCI /D4BH/ 00.02->
Temperatura otwarcia [°c] : 82

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie termostat kia 20C0307-JPN JPN

numery OEM:
HYUNDAI      25510-42100
HYUNDAI      25510-42541
KIA      25510-42100
KIA      25510-42541
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie termostat kia 20C0307-JPN JPN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.