Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Citroën C5 III (RD_) 2.2 HDi (RD4HTH, RD4HPH, RD4HRH, RD4HSH) (2009.04-2011.12) 163km » 50P2010-JPN jpn
wybrany samochód: 
Citroën C5 Iii (rd_) 2.2 Hdi (rd4hth, Rd4hph, Rd4hrh, Rd4hsh) (2009.04-2011.12) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

osłona przegubu zewnętrznego 50P2010-JPN JPN

50P2010-JPN osłona przegubu zewnętrznego JPN
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

50P2010-JPN

producent:

JPN

TOYOTA AVENSIS VERSO 01-/RAV4 II 01-
Średnica 1/Średnica 2 [mm] : 27/90
oś przednia, z obu stron
od strony koła

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie osłona przegubu zewnętrznego 50P2010-JPN JPN

numery OEM:
TOYOTA      04438-28051
TOYOTA      04438-28052
TOYOTA      04438-33020
TOYOTA      04438-33021
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie osłona przegubu zewnętrznego 50P2010-JPN JPN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.