Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Mercedes-benz EQS (V297) EQS 350 (297.121) (2021-???) 292km » 60R0324-JPN jpn
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Eqs (v297) Eqs 350 (297.121) (2021-???) 292km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO KIA HYUNDAI 60R0324-JPN JPN

263.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:5 szt. wysyłka Poniedziałek
:5 szt. wysyłka Wtorek

    Ocena:
numer części:

60R0324-JPN

dostawca:

JPN

SORENTO I 2.4 2002-12 -> 2006-04 / HYUNDAI SANTA FE I 2.4 2001-02 -> 2005-12
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 2312438210
Numer dostawcy: 60R0324-JPN
SORENTO I 2.4 2002-12 -> 2006-04 / HYUNDAI SANTA FE I 2.4 2001-02 -> 2005-12
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 2312438210
Numer dostawcy: 60R0324-JPN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO KIA HYUNDAI 60R0324-JPN JPN

numery OEM:
HYUNDAI      2312438000
HYUNDAI      2312438010
HYUNDAI      2312438201
HYUNDAI      2312438210
KIA      23124-38210
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO KIA HYUNDAI 60R0324-JPN JPN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.