Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Toyota PROACE MAX Platforma / podwozie (MFY_) 2.2 D4D 140 (MFY4) (2024-???) 140km » 7015049 kamoka
wybrany samochód: 
Toyota Proace Max Platforma / Podwozie (mfy_) 2.2 D4d 140 (mfy4) (2024-???) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 5PK1200 7015049 KAMOKA

7015049 PASEK WIELOROWKOWY 5PK1200 KAMOKA
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7015049

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1200
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1200 7015049 KAMOKA

numery OEM:
CHRYSLER      04741824
CHRYSLER      46510598
CHRYSLER      K04741824
MG      PQS101180
NISSAN      11720-00Q1U
NISSAN      11720-BN701
NISSAN      1172000Q1U
NISSAN      1172000QAP
NISSAN      11720BN701
NISSAN      8200034396
OPEL      09160333
OPEL      4500033
OPEL      55562419
OPEL      9160333
PEUGEOT      5750 D1
PEUGEOT      5750D0
PEUGEOT      5750D1
RENAULT      7700300347
RENAULT      8200034396
RENAULT      8200850092
RENAULT      8671019684
ROVER      ERR416
ROVER      GMB 51202
ROVER      GMB51202
ROVER      PQS 101180
ROVER      PQS101180
SKODA      47903137D
VAUXHALL      9160333
VOLKSWAGEN      047903137D
LAND ROVER      PQS101180
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 5PK1200 7015049 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.