Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 7120019 kamoka

CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN C1 14-, C3 09-, C3 AIRCRO 7120019 KAMOKA

7120019 CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN C1 14-, C3 09-, C3 AIRCRO KAMOKA
kamoka 7120019
CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN C1 14-, C3 09-, C3 AIRCRO 7120019
7120019
80.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

7120019

producent:

KAMOKA

złącze SAE
Ilość biegunów 3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN C1 14-, C3 09-, C3 AIRCRO 7120019 KAMOKA

numery OEM:
OPEL      3639500
PEUGEOT      9671214580
CHEVROLET      3639500
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN C1 14-, C3 09-, C3 AIRCRO 7120019 KAMOKA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.