Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr hydrauliczny » F600301 kamoka

Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów, KAMOKA F600301 KAMOKA

F600301 Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów, KAMOKA KAMOKA
kamoka F600301
Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów, KAMOKA F600301
F600301
 

    Ocena:
numer części:

F600301

producent:

KAMOKA

Typ skrzyni biegów 01J
Rodzaj skrzyni biegów skrzynia automat. bezstopniowa (CVT)
nr EAN 5908242668277

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów, KAMOKA F600301 KAMOKA

numery OEM:
AUDI      01J 301 517 B
AUDI      01J 301 519 L
SEAT      01J301517B
SKODA      01J301517B
VAG      01J301517B

Zastosowanie Filtr hydrauliczny, automatyczna skrzynia biegów, KAMOKA F600301 KAMOKA w samochodach:

Filtr hydrauliczny automatycznej skrzyni biegów


W układzie obiegu oleju, występującym w automatycznych skrzyniach biegów, filtry instaluje się zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej. Główny, zintegrowany filtr przepływu położony jest bezpośrednio w misce oleju przekładniowego, tuż przed pompą. Niewielka dostępna przestrzeń montażowa wymusza, aby filtry charakteryzowały się niskim ciśnieniem różnicowym dopuszczalnym w trybie zasysania. Zdolność do pochłaniania zanieczyszczeń przez takie filtry jest ograniczona. Czynnikiem niekorzystnym jest rosnąca lepkość oleju (zwłaszcza w niskich temperaturach). Z tego powodu tak ważny jest serwis.

Aby osiągnąć jeszcze wyższy poziom czystości oleju, filtry instaluje się również po stronie tłocznej pompy. Muszą one posiadać wysoką odporność na ciśnienie panujące w tym elemencie układu smarowania. Zadaniem filtra jest tu bezpośrednia ochrona siłownika hydraulicznego oraz oczyszczenie strumienia oleju z najdrobniejszych cząstek.

Regularna wymiana oleju przekładniowego oraz filtrów (zarówno po stronie ssawnej, jak i tłocznej) pozwoli cieszyć się długą i bezawaryjną pracą automatycznej skrzyni biegów. Zaniechanie tego, z pewnością doprowadzi do szybszego zużycia się elementów ciernych i w efekcie spowoduje awarię lub zniszczenie skrzyni. Doprowadzenie tych elementów do stanu używalności bądź ich wymiana na nowe wiąże się z bardzo wysokimi nakładami finansowymi.