Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Renault MASTER III Autobus (JV) 2.3 dCi 135 FWD (JV0N, JV08) (2014.07-???) 136km » 3460 kawe
wybrany samochód: 
Renault Master Iii Autobus (jv) 2.3 Dci 135 Fwd (jv0n, Jv08) (2014.07-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 3460 KAWE

3460 Tarcza sprzęgła KAWE
kawe 3460
Tarcza sprzęgła 3460
3460
kawe 3460 Tarcza sprzęgła
464.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3460

producent:

KAWE

Status produktu: Normalny
Parametr327 SLO
Średnica [mm]327
Profil piasty30mm
Ilość zębów18

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 3460 KAWE

Tarcza sprzęgła organiczna (327mm) pasuje do: ZETOR 10520, 10540, 10641, 10741, 11441, 11641, 11741, 12441, 7520, 7540, 7540 E, 8011, 8045, 8045 CRYSTAL, 8520, 8540, 8540 E, 8620, 8621, 8640
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 3460 KAWE w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.