Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Iveco X-WAY AS280X46P (2019-???) 460km » 3255 lpr
wybrany samochód: 
Iveco X-way As280x46p (2019-???) 460km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3255 LPR

3255 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3255
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3255
3255
lpr 3255 Wysprzęglik centralny sprzęgła
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3255 lpr
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3255 lpr
175.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

3255, M30242

numer części:

3255

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintu13
MateriałAluminium
otwór Ø [mm]31
nr EAN8032928150279

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3255 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: HYUNDAI I30, I40 I, I40 I CW, IX35, SANTA FÉ II, SANTA FÉ III, SONATA V, SONATA VI, TUCSON, TUCSON/SUV, KIA CARENS I, CARENS III 1.6D-3.3 08.04-
numery OEM:
HYUNDAI      4142124300
HYUNDAI      4142124350

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3255 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.