Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3265 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3265 LPR

3265 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
208.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

3265, M30252

numer części:

3265

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 36
Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 12 x 9
System hamulcowy FTE
Wymiar gwintu 13
nr EAN 8032928161213

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3265 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: JAGUAR S-TYPE II; LAND ROVER DISCOVERY III, DISCOVERY IV; MG MG ZT, MG ZT- T 2.7D-4.6 10.03-12.18
numery OEM:
JAGUAR      4R837A564AA
JAGUAR      XR832967
LAND ROVER      8H227A564AA
LAND ROVER      LR014290
LAND ROVER      UUB000100
LAND ROVER      UUB000160

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3265 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.