Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Peugeot 308 SW II (LC_, LJ_, LR_, LX_, L4_) 2.0 GT BlueHDi 180 (2017.06-2021.06) 177km » DS14047 lpr
wybrany samochód: 
Peugeot 308 Sw Ii (lc_, Lj_, Lr_, Lx_, L4_) 2.0 Gt Bluehdi 180 (2017.06-2021.06) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS14047 LPR

DS14047 Wał napędowy LPR
259.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS14047

numer części:

DS14047

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS45
Średnica zewnętrzna 1 [mm]88
Długość [mm]638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Średnica zewnętrzna 2 [mm]100
Wymiar gwintu14x1,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
nr EAN8032928041485

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS14047 LPR

numery OEM:
AUDI      8D0407272AP
AUDI      8D0407452V
AUDI      8D0407452X

Zastosowanie Wał napędowy DS14047 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.