Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën C5 X (ND_, NC_) 1.2 Hybrid 136 (NCHPYP) (2023-???) 136km » DS14225 lpr
wybrany samochód: 
Citroën C5 X (nd_, Nc_) 1.2 Hybrid 136 (nchpyp) (2023-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS14225 LPR

DS14225 Wał napędowy LPR
293.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS14225

numer części:

DS14225

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
Ilość zębów, pierścień ABS45
Średnica zewnętrzna 1 [mm]98
Średnica zewnętrzna 2 [mm]130
nr EAN8032928043267

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS14225 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      8D0407271AJ
VOLKSWAGEN      8D0407271BB
VOLKSWAGEN      8D0407271DF
VOLKSWAGEN      8D0407271DT
VOLKSWAGEN      8D0407271EC
VOLKSWAGEN      8D0407271EH
VOLKSWAGEN      8D0407271EL
VOLKSWAGEN      8D0407451CV
VOLKSWAGEN      8D0407451CX
VOLKSWAGEN      8D0407451LX
VOLKSWAGEN      8D0407451RX

Zastosowanie Wał napędowy DS14225 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.