Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Skoda OCTAVIA IV (NX3, NN3, PV3) 2.0 RS (2024-???) 265km » DS39135 lpr
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iv (nx3, Nn3, Pv3) 2.0 Rs (2024-???) 265km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS39135 LPR

DS39135 Wał napędowy LPR
233.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS39135

numer części:

DS39135

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS26
Długość [mm]718
Wymiar gwintu20x1,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm]79
Średnica zewnętrzna 1 [mm]86,5
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
nr EAN8032928064071

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS39135 LPR

numery OEM:
RENAULT      7700103725
RENAULT      7700103727
RENAULT      7700106009
RENAULT      7700106013
RENAULT      7700108246
RENAULT      7700109209
RENAULT      7700109217
RENAULT      7700109935
RENAULT      7700110482
RENAULT      7700111190
RENAULT      7700111508
RENAULT      7700113258
RENAULT      7700113521
RENAULT      7700114453
RENAULT      7700114905
RENAULT      7700115010
RENAULT      7701056623
RENAULT      7701352774
RENAULT      7701352776
RENAULT      8200024815
RENAULT      8200114508
RENAULT      8200114513
RENAULT      8200116063
RENAULT      8200128122
RENAULT      8200142879
RENAULT      8200231935
RENAULT      8200624049

Zastosowanie Wał napędowy DS39135 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.