Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A6 C8 (4A2) 40 TDI Mild Hybrid (2018.02-???) 204km » DS51135 lpr
wybrany samochód: 
Audi A6 C8 (4a2) 40 Tdi Mild Hybrid (2018.02-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS51135 LPR

DS51135 Wał napędowy LPR
258.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS51135

numer części:

DS51135

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]540
Średnica zewnętrzna 2 [mm]108
Średnica zewnętrzna 1 [mm]98
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału28
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła27
Wymiar gwintu16X1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
nr EAN8032928072625

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS51135 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      701407271M
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS51135 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.