Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault MEGANE I Grandtour (KA0/1_) 1.9 dTi (KA1U) (2001.02-2003.08) 80km » DS52193 lpr
wybrany samochód: 
Renault Megane I Grandtour (ka0/1_) 1.9 Dti (ka1u) (2001.02-2003.08) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52193 LPR

DS52193 Wał napędowy LPR
247.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:4 szt. wysyłka Poniedziałek
:4 szt. wysyłka Wtorek

    Ocena:
numery handlowe:

DS52193

numer części:

DS52193

dostawca:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]90
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Długość [mm]520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica zewnętrzna 2 [mm]100
nr EAN8032928084314
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52193 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      1K0407271AT
VOLKSWAGEN      1K0407271CP
VOLKSWAGEN      1K0407271DR
VOLKSWAGEN      1K0407271LB
VOLKSWAGEN      1K0407451AX
VOLKSWAGEN      1K0407451CX
VOLKSWAGEN      1K0407451FX
VOLKSWAGEN      1K0407451JX
VOLKSWAGEN      1K0407451KX

Zastosowanie Wał napędowy DS52193 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.