Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS52193 lpr

Wał napędowy DS52193 LPR

DS52193 Wał napędowy LPR
250.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52193

numer części:

DS52193

producent:

LPR

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 30
Długość [mm] 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 100
nr EAN 8032928084314

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52193 LPR

Wał napędowy DS52193 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Wał napędowy DS52193 producenta LPR

VOLKSWAGEN

1K0407271AT, 1K0407271CP, 1K0407271DR, 1K0407271LB, 1K0407451AX, 1K0407451CX, 1K0407451FX, 1K0407451JX, 1K0407451KX

numery OEM:
VOLKSWAGEN      1K0407271AT
VOLKSWAGEN      1K0407271CP
VOLKSWAGEN      1K0407271DR
VOLKSWAGEN      1K0407271LB
VOLKSWAGEN      1K0407451AX
VOLKSWAGEN      1K0407451CX
VOLKSWAGEN      1K0407451FX
VOLKSWAGEN      1K0407451JX
VOLKSWAGEN      1K0407451KX

Zastosowanie Wał napędowy DS52193 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.