Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU) 1.0 EcoBoost (2012.10-2019.06) 125km » DS52251 lpr
wybrany samochód: 
Ford C-max Ii (dxa/cb7, Dxa/ceu) 1.0 Ecoboost (2012.10-2019.06) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52251 LPR

DS52251 Wał napędowy LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52251

numer części:

DS52251

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]76
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.26
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Wymiar gwintu20x1,5
Długość [mm]645
Średnica zewnętrzna 2 [mm]65
nr EAN8032928129008

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52251 LPR

numery OEM:
RENAULT      8200341698

Zastosowanie Wał napędowy DS52251 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.