Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A6 C6 Avant (4F5) 3.0 TDI quattro (2005.03-2006.05) 225km » DS52635 lpr
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 Avant (4f5) 3.0 Tdi Quattro (2005.03-2006.05) 225km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52635 LPR

DS52635 Wał napędowy LPR
340.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52635

numer części:

DS52635

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica zewnętrzna 2 [mm]123
Długość [mm]812
Wymiar gwintu20x1,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm]98
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła27
nr EAN8032928133135

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52635 LPR

numery OEM:
AUDI      1J0407272HD
AUDI      1J0407452SX

Zastosowanie Wał napędowy DS52635 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.