Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B5 Avant (8D5) 2.4 quattro (1997.08-2001.09) 163km » DS52721 lpr
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 2.4 Quattro (1997.08-2001.09) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52721 LPR

505.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52721

numer części:

DS52721

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału27
Wymiar gwintu20X150 N
Średnica zewnętrzna 1 [mm]106
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Średnica zewnętrzna 2 [mm]92,5
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła29
Długość [mm]1025
Uzębienie zewnętrzne od strony koła38
nr EAN8032928184878

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52721 LPR

numery OEM:
VOLKSWAGEN      7E0407272AQ
VOLKSWAGEN      7E0407272BC
VOLKSWAGEN      7E0407272C
VOLKSWAGEN      7E0407272Q
VOLKSWAGEN      7E0407452AX
VOLKSWAGEN      7E0407452JX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy DS52721 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.