Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 069422741010 magneti marelli

Wentylator, chłodzenie silnika 069422741010 MAGNETI MARELLI

069422741010 Wentylator, chłodzenie silnika MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
numery handlowe:

MTC741AX

numer części:

069422741010

producent:

MAGNETI MARELLI

Średnica [mm] 402
nr EAN 8001063985299

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 069422741010 MAGNETI MARELLI

Wentylator chłodnicy pasuje do: FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II 1.6-2.0LPG 10.03-09.12
numery OEM:
FORD      1306758
FORD      1354802
FORD      1366829
FORD      1373713
FORD      1420240
FORD      1503714
FORD      1506974
FORD      1530549
FORD      1542831
FORD      3M5H8C607VE
FORD      4M518C607AE
VOLVO      30748085
VOLVO      31261377
VOLVO      31261986
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 069422741010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.