Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford GALAXY II (WA6) 2.0 EcoBoost (2010.03-2015.06) 203km » 302004190004 magneti marelli
wybrany samochód: 
Ford Galaxy Ii (wa6) 2.0 Ecoboost (2010.03-2015.06) 203km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190004 MAGNETI MARELLI

302004190004 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
309.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0004

numer części:

302004190004

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063702483

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190004 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 822mm pasuje do: AUDI A3, SEAT LEON, TOLEDO II, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA I/KOMBI, VW BORA, BORA I, GOLF IV, NEW BEETLE, PASSAT B3/B4 1.6-2.0CNG 01.94-12.13
numery OEM:
AUDI      1J0407272AG
AUDI      1J0407272AH
AUDI      1J0407272C
AUDI      1J0407272JK
SEAT      1J0407272C
SEAT      1J0407452V
VOLKSWAGEN      1J0407272
VOLKSWAGEN      1J0407272AG
VOLKSWAGEN      1J0407272AH
VOLKSWAGEN      1J0407272AT
VOLKSWAGEN      1J0407272C
VOLKSWAGEN      1J0407452X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190004 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190004 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.