Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda CX-7 (ER) 2.3 MZR DISI Turbo AWD (ER103, ER3P) (2006.06-2014.12) 238km » 302004190017 magneti marelli
wybrany samochód: 
Mazda Cx-7 (er) 2.3 Mzr Disi Turbo Awd (er103, Er3p) (2006.06-2014.12) 238km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190017 MAGNETI MARELLI

302004190017 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
329.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0017

numer części:

302004190017

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063975511

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190017 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 792mm pasuje do: AUDI A3, Q2, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, LEON, LEON SC, LEON ST, LEON ST/KOMBI, TOLEDO III, SKODA KAROQ, OCTAVIA II, OCTAVIA III 1.4-3.6 02.03-
numery OEM:
SEAT      1K0407272EN
SEAT      1K0407272RB
SKODA      1K0407272EN
SKODA      1K0407272RB
VAG      1K0407272EN
VAG      1K0407272RB
VAG      1K0407454DX
VAG      1K0407764LX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190017 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190017 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.