Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi 90 B3 (893, 894, 8A2) 2.0 20 V (1989.08-1991.07) 160km » 302004190031 magneti marelli
wybrany samochód: 
Audi 90 B3 (893, 894, 8a2) 2.0 20 V (1989.08-1991.07) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190031 MAGNETI MARELLI

302004190031 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
319.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0031

numer części:

302004190031

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063700120

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190031 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 762mm pasuje do: CITROEN JUMPER I, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER 1.9D-2.8D 02.94-
numery OEM:
CITROËN      32729K
CITROËN      3272CP
CITROËN      3272J7
CITROËN      3272J8
CITROËN      3272NF
CITROËN      3272V3
CITROËN      3272V4
CITROËN      3272V5
FIAT      1478551080
FIAT      1487937088
FIAT      51872271
PEUGEOT      32729K
PEUGEOT      3272CN
PEUGEOT      3272J7
PEUGEOT      3272J8
PEUGEOT      3272V3
PEUGEOT      3272V4
PEUGEOT      3272V5
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190031 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190031 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.