Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190031 magneti marelli

Wał napędowy 302004190031 MAGNETI MARELLI

302004190031 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
319.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0031

numer części:

302004190031

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 8001063700120

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190031 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 762mm pasuje do: CITROEN JUMPER I, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER 1.9D-2.8D 02.94-

Wał napędowy 302004190031 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Wał napędowy 302004190031 producenta MAGNETI MARELLI

PEUGEOT

32729K, 3272CN, 3272J7, 3272J8, 3272V3, 3272V4, 3272V5

FIAT

1478551080, 1487937088, 51872271

CITROËN

32729K, 3272CP, 3272J7, 3272J8, 3272NF, 3272V3, 3272V4, 3272V5

numery OEM:
CITROËN      32729K
CITROËN      3272CP
CITROËN      3272J7
CITROËN      3272J8
CITROËN      3272NF
CITROËN      3272V3
CITROËN      3272V4
CITROËN      3272V5
FIAT      1478551080
FIAT      1487937088
FIAT      51872271
PEUGEOT      32729K
PEUGEOT      3272CN
PEUGEOT      3272J7
PEUGEOT      3272J8
PEUGEOT      3272V3
PEUGEOT      3272V4
PEUGEOT      3272V5
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190031 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190031 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.