Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mercedes-benz SPRINTER 4-t Platforma / podwozie (B907, B910) 417 CDI (910.040) (2018.02-???) 170km » 302004190032 magneti marelli
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 4-t Platforma / Podwozie (b907, B910) 417 Cdi (910.040) (2018.02-???) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190032 MAGNETI MARELLI

302004190032 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
346.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0032

numer części:

302004190032

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8001063766843

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190032 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód P 1085mm pasuje do: CITROEN JUMPER I, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER 1.9D-2.8D 02.94-
numery OEM:
CITROËN      327309
CITROËN      327310
CITROËN      327313
CITROËN      32735W
CITROËN      3273NC
CITROËN      3273R2
CITROËN      3273R3
CITROËN      3273ZZ
FIAT      1478552080
FIAT      1487936088
FIAT      1491244080
PEUGEOT      327310
PEUGEOT      327313
PEUGEOT      32735V
PEUGEOT      32735W
PEUGEOT      3273CP
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190032 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190032 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.