Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Seat TOLEDO I (1L2) 1.8 16V (1991.05-1999.03) 133km » 302004190043 magneti marelli
wybrany samochód: 
Seat Toledo I (1l2) 1.8 16v (1991.05-1999.03) 133km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190043 MAGNETI MARELLI

302004190043 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
266.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0043

numer części:

302004190043

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8001063967806

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190043 MAGNETI MARELLI

Wał napędowy przód L 614mm pasuje do: CITROEN AX, SAXO, PEUGEOT 106 I, 106 I/HATCHBACK, 106 II, 106 II/HATCHBACK 1.0-1.5D 04.87-07.04
numery OEM:
CITROËN      32721K
CITROËN      32724J
CITROËN      327251
CITROËN      327256
CITROËN      32729J
CITROËN      3272V2
CITROËN      3272W8
CITROËN      3272X8
CITROËN      95666908
CITROËN      95666940
CITROËN      96048666
CITROËN      96095217
CITROËN      96666908
PEUGEOT      32721K
PEUGEOT      32724J
PEUGEOT      327251
PEUGEOT      327256
PEUGEOT      3272X6
PEUGEOT      3272X8
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190043 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190043 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.