Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TOURNEO CONNECT / GRAND TOURNEO CONNECT V761 nadwozie wielko 1.5 EcoBoost (2024-???) 116km » 302004190144 magneti marelli
wybrany samochód: 
Ford Tourneo Connect / Grand Tourneo Connect V761 Nadwozie Wielko 1.5 Ecoboost (2024-???) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190144 MAGNETI MARELLI

302004190144 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
340.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0144

numer części:

302004190144

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947027648

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190144 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 867mm (dla pojazdów bez ESP, dla pojazdów z ABS) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, XSARA, XSARA PICASSO, XSARA/HATCHBACK, XSARA/KOMBI, ZX 1.4-2.0D 03.91-12.15
numery OEM:
CITROËN      32730R
CITROËN      32730S
CITROËN      32736K
CITROËN      32737W
CITROËN      32739Z
CITROËN      3273AA
CITROËN      3273K2
CITROËN      3273K3
CITROËN      72737X
CITROËN      96031845
CITROËN      96091416
CITROËN      96167304
CITROËN      96171875
CITROËN      96173636
PEUGEOT      32730T
PEUGEOT      32736K
PEUGEOT      32739Z
PEUGEOT      3273AA
PEUGEOT      3273K2
PEUGEOT      3273K3
PEUGEOT      72737X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190144 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190144 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.