Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault MEGANE I Classic (LA0/1_) 1.4 (LA0E, LA0V) (1996.09-2003.08) 75km » 302004190177 magneti marelli
wybrany samochód: 
Renault Megane I Classic (la0/1_) 1.4 (la0e, La0v) (1996.09-2003.08) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190177 MAGNETI MARELLI

302004190177 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
250.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0177

numer części:

302004190177

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8050947027778

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190177 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 582mm pasuje do: VOLVO C30, C70 II, S40 II, V50, FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS II/KOMBI 1.6-2.0LPG 10.03-12.12
numery OEM:
FORD      1223785
FORD      1305939
FORD      1353398
FORD      1437541
FORD      1682285
FORD      3M513B437DAC
FORD      3M513B437DAD
FORD      3M513B437DAE
FORD      3M513B437DAF
FORD      3M513B437DAG
VOLVO      30681126
VOLVO      8603362
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190177 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190177 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.