Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Lancia THEMA SW (834_) 2000 16V (834FA) (1992.05-1994.07) 152km » 302004190178 magneti marelli
wybrany samochód: 
Lancia Thema Sw (834_) 2000 16v (834fa) (1992.05-1994.07) 152km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190178 MAGNETI MARELLI

302004190178 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
376.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0178

numer części:

302004190178

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947028454

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190178 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 921mm pasuje do: VOLVO C30, C70 II, S40 II, V50, FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS II/KOMBI 1.6D-2.0D 10.03-12.12
numery OEM:
FORD      1223723
FORD      1305938
FORD      1431359
FORD      1474624
FORD      1726275
FORD      3M513A327BB
FORD      3M513B436DAC
FORD      3M513B436DAD
FORD      3M513B436DAE
FORD      3M513B436DAF
FORD      3M513B436DAH
VOLVO      30681127
VOLVO      36001652
VOLVO      8603363
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190178 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190178 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.