Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volvo B13 B13 (2009-???) 460km » 302004190191 magneti marelli
wybrany samochód: 
Volvo B13 B13 (2009-???) 460km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190191 MAGNETI MARELLI

302004190191 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
330.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0191

numer części:

302004190191

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
nr EAN8050947055825

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190191 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 605mm (dla pojazdów z ABS) pasuje do: OPEL ASTRA J, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, SAAB 9-3 1.6-3.2 04.02-
numery OEM:
OPEL      13109194
OPEL      13166587
OPEL      13166590
OPEL      374470
OPEL      374536
OPEL      374537
OPEL      9186550
VAUXHALL      13166587
VAUXHALL      13166590
VAUXHALL      9186550
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190191 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190191 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.