Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190191 magneti marelli

Wał napędowy 302004190191 MAGNETI MARELLI

302004190191 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
376.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0191

numer części:

302004190191

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 8050947055825

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190191 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód L 605mm (dla pojazdów z ABS) pasuje do: OPEL ASTRA J, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS; SAAB 9-3 1.6-3.2 04.02-
numery OEM:
OPEL      13109194
OPEL      13166587
OPEL      13166590
OPEL      374470
OPEL      374536
OPEL      374537
OPEL      9186550
VAUXHALL      13166587
VAUXHALL      13166590
VAUXHALL      9186550
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190191 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190191 MAGNETI MARELLI:

2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.