Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 302004190225 magneti marelli

Wał napędowy 302004190225 MAGNETI MARELLI

302004190225 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
307.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0225

numer części:

302004190225

producent:

MAGNETI MARELLI

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
nr EAN 8050947084566

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190225 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 915mm pasuje do: CITROEN C4, C4 I, PEUGEOT 307 1.4/1.6/1.6ALK 08.00-04.12

Wał napędowy 302004190225 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Wał napędowy 302004190225 producenta MAGNETI MARELLI

PEUGEOT

3273AH, 3273AJ, 3273QV, 9636786880

CITROËN

3273AH, 3273QV

numery OEM:
CITROËN      3273AH
CITROËN      3273QV
PEUGEOT      3273AH
PEUGEOT      3273AJ
PEUGEOT      3273QV
PEUGEOT      9636786880
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190225 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190225 MAGNETI MARELLI:

2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.