Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Toyota LAND CRUISER PRADO (_J15_) 2.8 D-4D (GDJ155, GDJ150) (2020.07-???) 204km » 302004190297 magneti marelli
wybrany samochód: 
Toyota Land Cruiser Prado (_j15_) 2.8 D-4d (gdj155, Gdj150) (2020.07-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 302004190297 MAGNETI MARELLI

302004190297 Wał napędowy MAGNETI MARELLI
magneti marelli 302004190297
Wał napędowy 302004190297
402.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TDS0297

numer części:

302004190297

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
nr EAN8050947147810

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 302004190297 MAGNETI MARELLI

Półoś napędowa przód P 992mm (dla pojazdów bez ABS) pasuje do: VOLVO S60 I, V70 II 2.0-2.5D 11.99-04.10
numery OEM:
VOLVO      30735121
VOLVO      30783097
VOLVO      36000532
VOLVO      8252049
VOLVO      8601856
VOLVO      8602578
VOLVO      8603793
VOLVO      8689214
VOLVO      9181256
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 302004190297 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 302004190297 MAGNETI MARELLI:

Adam, Warszawa
2023-11-27
 5/5
Półoś już zamontowana. Wszystko super!

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.