Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » CFC 41 000P mahle

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 41 000P MAHLE

CFC 41 000P Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFC 41 000P
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 41 000P
CFC 41 000P
mahle CFC 41 000P Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE ***
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 41 000P mahle
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 41 000P mahle
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 41 000P mahle
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 41 000P mahle
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 41 000P mahle
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 41 000P mahle
1,166.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

376731431, 70819438, 8MV 376 731-431, VISCO

numer części:

CFC 41 000P

producent:

MAHLE

Średnica obudowy [mm] 205
Ograniczenia producenta VISCO
Tryb pracy termiczny
Wersja produced by MAHLE
dla numeru OE 500342517
Średnica [mm] 205
nr EAN 4057635053037

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 41 000P MAHLE

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: IVECO EUROTECH MH, EUROTECH MP, EUROTECH MT, EUROTRAKKER, STRALIS I, STRALIS II 8210.42K(TCA)-F3HFE611A 01.92-
numery OEM:
IVECO      0000500342517
IVECO      5003 42517
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 41 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.