Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi TT Roadster (8N9) 1.8 T quattro (1999.10-2006.06) 224km » CFC 97 000P mahle
wybrany samochód: 
Audi Tt Roadster (8n9) 1.8 T Quattro (1999.10-2006.06) 224km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 97 000P MAHLE

CFC 97 000P Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** MAHLE
mahle CFC 97 000P
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 97 000P
CFC 97 000P
mahle CFC 97 000P Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE ***
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 97 000P mahle
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 97 000P mahle
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 97 000P mahle
2,623.00 zł 2,596.76 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

376734781, 70819492, 8MV 376 734-781, VISCO

numer części:

CFC 97 000P

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaVISCO
Stosunek przełożenia1:1,06
Tryb pracyelektroniczny
Wersjaproduced by MAHLE
Średnica 1/Średnica 2 [mm]275/256
Ilość biegunów5
nr EAN4057635053570

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 97 000P MAHLE

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 5) pasuje do: DAF CF 85, XF 105 MX265-XF355M 01.01-
numery OEM:
DAF      173 7460
DAF      174 2083
DAF      180 6713
DAF      188 7181
DAF      191 6598
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFC 97 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.