Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volvo FE FE 260-26 (2006-???) 260km » CFS 29 000P mahle
wybrany samochód: 
Volvo Fe Fe 260-26 (2006-???) 260km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona wentylatora chłodnicy CFS 29 000P MAHLE

CFS 29 000P Osłona wentylatora chłodnicy MAHLE
mahle CFS 29 000P

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

CFS 29 000P

producent:

MAHLE

Średnica [mm]462
Długość opakowania [cm]77,6
Szerokość opakowania [cm]48,60
Wysokość opakowania [cm]10,00
Ciężar netto [g]800

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona wentylatora chłodnicy CFS 29 000P MAHLE

Obudowa wentylatora chłodnicy pasuje do: AUDI Q3, CUPRA FORMENTOR, LEON, LEON SPORTSTOURER, SEAT LEON, LEON SPORTSTOURER, VW CADDY CALIFORNIA V CAMPER, CADDY V, CADDY V/MINIVAN 1.0-2.0D 03.17-
numery OEM:
AUDI      5WA121205E
SEAT      5WA121205E
VOLKSWAGEN      5WA121205E
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osłona wentylatora chłodnicy CFS 29 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.