Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel VECTRA C Kombi (Z02) 1.8 (F35) (2003.10-2006.09) 122km » OC 214 mahle
wybrany samochód: 
Opel Vectra C Kombi (z02) 1.8 (f35) (2003.10-2006.09) 122km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 214 MAHLE

OC 214 Filtr oleju MAHLE
71.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:9 szt.
:10 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numery handlowe:

78642761

numer części:

OC 214

dostawca:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]107,5
Wysokość [mm]123
Gwintowana złączka3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 214 MAHLE

numery OEM:
AUDI      069115561
AUDI      069115561A
AUDI      074115561B
FORD      5012554
FORD      A840X6714CA
FORD      EFL282
VOLVO      9125224
VOLVO      91252247
VOLVO      9180596
VOLVO      9180596-0
VOLKSWAGEN      069115561
VAG      069115561
VAG      069115561A
VAG      074115561B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 214 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.