Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Audi A4 B7 Avant (8ED) 1.9 TDI (2004.11-2008.06) 116km » OC 51 mahle
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 Avant (8ed) 1.9 Tdi (2004.11-2008.06) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 51 MAHLE

OC 51 Filtr oleju MAHLE
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

77844681

numer części:

OC 51

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]93,2
Wysokość [mm]151
Gwintowana złączka3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm]72,0
Średnica 3 [mm]62,0
Moment dokręcenia [Nm]20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 51 MAHLE

numery OEM:
AUDI      068115561
AUDI      068115561A
AUDI      068115561B
AUDI      068115561C
AUDI      681155613
FORD      1498028
FORD      A700X6714SA
FORD      C7NN6714B
FORD      EFL60
GMC      7984460
GMC      93156363
RENAULT      5000044499
VOLVO      00012574927
VOLVO      1257492
VOLVO      12574927
VOLKSWAGEN      068115561B
VAG      068115561
VAG      068115561A
VAG      068115561B
VAG      068115561C
VAG      681155613
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 51 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.