Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Piaggio ZIP Zip 50 (1992.01-1992.12) 4km » OC 521 mahle
wybrany samochód: 
Piaggio Zip Zip 50 (1992.01-1992.12) 4km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju OC 521 MAHLE

OC 521 Filtr oleju MAHLE
24.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

76832935

numer części:

OC 521

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Średnica [mm]65,5
Wysokość [mm]86
Gwintowana złączkaM20x1,5
Średnica 2 [mm]62,9
Średnica 3 [mm]52,4
Moment dokręcenia [Nm]16
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoOCS 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 521 MAHLE

numery OEM:
HYUNDAI      2630002750
HYUNDAI      2630002751
HYUNDAI      2630002752
HYUNDAI      OJE1514302
HYUNDAI      S2630002501
HYUNDAI      S2630002502
HYUNDAI      S2630002750
KIA      0B63114302
KIA      0FE3R14302
KIA      0JE1514302
KIA      0K90014300A
KIA      2630002752
KIA      263002Y500
KIA      B63114302
KIA      KK12014302
KIA      S263002Y500
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OC 521 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.