Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OX 423/9D mahle

Filtr oleju OX 423/9D MAHLE

OX 423/9D Filtr oleju MAHLE

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

72348839

numer części:

OX 423/9D

producent:

MAHLE

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 300
Średnica [mm] 114,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 48
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 17,3

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 423/9D MAHLE

Filtr oleju (wkład filtra) pasuje do: MERCEDES ACTROS MP4 / MP5, ANTOS, AROCS, CITARO (O 530), SETRA 400, 500, CLAAS XERION OM470.903-OM470.915 07.11-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      4701800009
MERCEDES-BENZ      4701800109
MERCEDES-BENZ      4701800209
MERCEDES-BENZ      4701800309
MERCEDES-BENZ      4701840725
MERCEDES-BENZ      4701840725002
MERCEDES-BENZ      4701840825
MERCEDES-BENZ      4701840825/001
MERCEDES-BENZ      A4701800009
MERCEDES-BENZ      A4701800109
MERCEDES-BENZ      A4701800209
MERCEDES-BENZ      A4701800309
MERCEDES-BENZ      A4701840725
MERCEDES-BENZ      A4701840725/002
MERCEDES-BENZ      A4701840725002
MERCEDES-BENZ      A4701840825
MERCEDES-BENZ      A4701840825/001
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju OX 423/9D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.