Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault CAPTUR I (J5_, H5_) 1.3 TCe 150 (J5NK, J5JS) (2018.03-???) 150km » 30-0067 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Captur I (j5_, H5_) 1.3 Tce 150 (j5nk, J5js) (2018.03-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0067 MAXGEAR

30-0067 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
110.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

8200386446/MG

numer części:

30-0067

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Grubość [mm]37,0
Średnica wewnętrzna [mm]33,0
średnica zewnętrzna [mm]155,0
Ciężar [kg]1,8
Ilość żeber5
Parametr6PK
nr EAN5901619507278

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0067 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO RENAULT 5PK
numery OEM:
OPEL      44 13 749
OPEL      44 14 116
RENAULT      77 00 113 766
RENAULT      77 00 113 776
RENAULT      77 00 115 766
RENAULT      82 00 079 183
RENAULT      82 00 386 446
RENAULT      82 00 386 451
VAUXHALL      093161259
VAUXHALL      093170225
VAUXHALL      93161259
VAUXHALL      93170225

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0067 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.