Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Seat IBIZA IV ST (6J8, 6P8) 1.6 TDI (2010.03-2015.05) 105km » 30-0149 maxgear
wybrany samochód: 
Seat Ibiza Iv St (6j8, 6p8) 1.6 Tdi (2010.03-2015.05) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0149 MAXGEAR

30-0149 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
135.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

504076697/MG

numer części:

30-0149

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ø koła pasowego [mm]165,0
Wysokość 1 [mm]54,5
Ciężar [kg]2,7
nr EAN5901619569153

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0149 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FIAT DUCATO 2,3JTD 02-
numery OEM:
FIAT      504012367
FIAT      504076697
IVECO      504076697

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0149 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.