Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Rolls-royce PHANTOM VII coupe (RR3) 6.75 V12 (2008.06-2017.07) 460km » 30-0199 maxgear
wybrany samochód: 
Rolls-royce Phantom Vii Coupe (rr3) 6.75 V12 (2008.06-2017.07) 460km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FIAT PANDA/ PUNTO 1,3JTD 30-0199 MAXGEAR

30-0199 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FIAT PANDA/ PUNTO 1,3JTD MAXGEAR
maxgear 30-0199
77.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0199

producent:

MAXGEAR

dla numeru OE55200498
Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]35
średnica zewnętrzna [mm]165
Liczba rowków5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FIAT PANDA/ PUNTO 1,3JTD 30-0199 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO FIAT PANDA/ PUNTO 1,3JTD
numery OEM:
ALFA ROMEO      46819147
ALFA ROMEO      55200498
CHRYSLER      0055200498
CHRYSLER      55200498
CITROËN      0515.W5
CITROËN      515.W5
FIAT      46819147
FIAT      55200498
FORD      1 539 102
FORD      1 564 852
LANCIA      46819147
LANCIA      55200498
OPEL      06 14 150
OPEL      56 14 438
OPEL      6 14 150
PEUGEOT      0515.W5
PEUGEOT      515.W5
SUBARU      1261085E01
SUZUKI      12610-85E00
SUZUKI      12610-85E00-000
SUZUKI      12610-85E01
SUZUKI      12610-85E01-000
VAUXHALL      093177317
VAUXHALL      093194443
VAUXHALL      93177317
VAUXHALL      93194443
CHEVROLET      93194443
FORD USA      9S5119A216CA
FORD USA      9S516B319AA

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FIAT PANDA/ PUNTO 1,3JTD 30-0199 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.