Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Honda CR-V IV (RM_) 2.2 i-DTEC 4WD (RE6) (2012-2015) 150km » 49-2422 maxgear
wybrany samochód: 
Honda Cr-v Iv (rm_) 2.2 I-dtec 4wd (re6) (2012-2015) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2422 MAXGEAR

49-2422 Wał napędowy MAXGEAR
232.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3386MG

numer części:

49-2422

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]54
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.34
Uzębienie zewnętrzne od strony koła26
Długość [mm]590
nr EAN5903364352981

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2422 MAXGEAR

PËúOî MINI COOPER S/SD/D/ONE 06- LE
numery OEM:
BMW      31608605467
MINI      31602756339
MINI      31604853483
MINI      31607585381
MINI      31607596059
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2422 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.