Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Mazda 3 (BL) 2.0 MZR (BLEFW) (2009.01-2014.09) 150km » 61-0085 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda 3 (bl) 2.0 Mzr (blefw) (2009.01-2014.09) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0085 MAXGEAR

61-0085 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
maxgear 61-0085
111.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

HRB-9021

numer części:

61-0085

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5907558586305

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0085 MAXGEAR

WYSPRZĘGLIK RENAULT CLIO/ MEGANE/ KANGOO/ LAGUNA 1,2-2,0 16V/1,5-1,9DCI 01-
numery OEM:
LADA      306205482R
NISSAN      30620-00Q0A
NISSAN      30620-00Q0E
NISSAN      30620-00Q0J
NISSAN      30620-00Q1M
NISSAN      30620-00QAB
NISSAN      30620-BN700
NISSAN      30620-BN710
NISSAN      3062000Q0A
NISSAN      3062000Q0E
NISSAN      3062000Q0J
NISSAN      3062000Q1M
NISSAN      3062000QAB
NISSAN      30620BN700
NISSAN      30620BN710
RENAULT      30 62 006 50R
RENAULT      30 62 015 86R
RENAULT      30 62 054 82R
RENAULT      306200650R
RENAULT      306201586R
RENAULT      306205482R
RENAULT      82 00 046 103
RENAULT      82 00 764 613
RENAULT      82 00 990 502
RENAULT      8200046103
RENAULT      8200764613
RENAULT      8200990502

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0085 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0085 MAXGEAR:

2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.