Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 61-0104 maxgear

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0104 MAXGEAR

61-0104 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
maxgear 61-0104
Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0104

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

HRB-9074

numer części:

61-0104

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5901619525050

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0104 MAXGEAR

WYSPRZ╩GLIK FIAT 2,3JTD MULTIJET DUCATO 06-

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0104 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0104 producenta MAXGEAR

FIAT

1400313180, 55199563, 55228666, 55230696, 55238035, 55248403

numery OEM:
FIAT      1400313180
FIAT      55199563
FIAT      55228666
FIAT      55230696
FIAT      55238035
FIAT      55248403
zamienniki:
ZA24015.7.1
brak
FTE automotive GmbH

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0104 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0104 MAXGEAR:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.