Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Renault 19 I Cabriolet (D53_) 1.7 (1991.07-1992.04) 95km » 89132E meat&doria
wybrany samochód: 
Renault 19 I Cabriolet (d53_) 1.7 (1991.07-1992.04) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 89132E MEAT&DORIA

89132E Korpus przepustnicy MEAT&DORIA
572.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

89132E

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny
JakośćEQUIVALENT

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 89132E MEAT&DORIA

Przepustnica powietrza pasuje do: OPEL AGILA, ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA H, ASTRA H CLASSIC, ASTRA H GTC, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, CORSA C/HATCHBACK, CORSA D 1.0-1.4LPG 06.03-
numery OEM:
OPEL      024420536
OPEL      024420537
OPEL      05825242
OPEL      093181025
OPEL      24420536
OPEL      24420537
OPEL      5825242
OPEL      93181025
STANDARD      68219
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 89132E MEAT&DORIA w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.