Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Citroën JUMPER II Platforma / podwozie 2.2 HDi 100 (2006.04-???) 101km » 89210 meat&doria
wybrany samochód: 
Citroën Jumper Ii Platforma / Podwozie 2.2 Hdi 100 (2006.04-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 89210 MEAT&DORIA

89210 Korpus przepustnicy MEAT&DORIA
841.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

89210

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny
dla numeru OE220300Q020
dla numeru OE163617

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 89210 MEAT&DORIA

Przepustnica powietrza pasuje do: CITROEN C1, PEUGEOT 107, TOYOTA AYGO, YARIS 1.0/1.0LPG 06.05-06.20
numery OEM:
CITROËN      163617
PEUGEOT      163617
TOYOTA      220300Q010
TOYOTA      220300Q020
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 89210 MEAT&DORIA w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.