Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji Mini MINI kabriolet (R57) Cooper SD (2011.01-2015.05) 136km » K132367 meat&doria
wybrany samochód: 
Mini Mini Kabriolet (r57) Cooper Sd (2011.01-2015.05) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osuszacz klimatyzacji K132367 MEAT&DORIA

K132367 Osuszacz klimatyzacji MEAT&DORIA
meat&doria K132367
91.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

K132367

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny
dla numeru artykułuK132367

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji K132367 MEAT&DORIA

Osuszacz klimatyzacji pasuje do: OPEL INSIGNIA A, INSIGNIA A COUNTRY, MERIVA B, SAAB 9-5 1.6-2.8 07.08-03.17
numery OEM:
OPEL      013 27 7637
OPEL      016 18 477
OPEL      13 27 7637
OPEL      16 18 477
SAAB      13 27 7637
VAUXHALL      13 27 7637
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji K132367 MEAT&DORIA w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.