Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji Mazda 626 II Hatchback (GC) 2.0 i Turbo (GC10E1) (1986.01-1987.10) 118km » K132382 meat&doria
wybrany samochód: 
Mazda 626 Ii Hatchback (gc) 2.0 I Turbo (gc10e1) (1986.01-1987.10) 118km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osuszacz klimatyzacji K132382 MEAT&DORIA

K132382 Osuszacz klimatyzacji MEAT&DORIA
91.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

K132382

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji K132382 MEAT&DORIA

Osuszacz klimatyzacji pasuje do: BMW 3 (E91), CITROEN JUMPER II, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER, RENAULT ESPACE IV 2.0-3.0D 11.02-
numery OEM:
ALFA ROMEO      71749801
CITROËN      6455 GP
FIAT      71749801
LANCIA      71749801
PEUGEOT      6455 GP
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji K132382 MEAT&DORIA w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.